Okulumuzda, öğrencilerimizin 21 YY becerilerini kazanmalarını ve gelişen çağa ayak uydurmalarını sağlamak amacıyla disiplinler arası çalışabilecekleri STEM faaliyetleri yürütülmektedir.
Öğrencilerimiz ile İngilizce dersinde oyun ile öğrenme yöntemini kullanarak;günlük rutin işlerin İngilizcesi ile eşleştirme oyununu oynadılar. Böylece kalıplaşmış olan günlük rutin işlerin İngilizce karşılığını eğlenerek öğrendiler. Ayrıca bu oyun çocukların görsel hafızasının gelişmesine yardımcı olurken oyun esnasında İngilizce diyalog kurma becerileri gelişmiştir. Öğrencilerimiz iş birliği içerisinde çalışmasını tamamlamışlardır.
MENTÖR ÖĞRETMEN: AYFER GİRAY
İNGİLİZCE ÖĞRETMENİ
Öğrencilerimize Fen bilimleri dersinde '' Eski çağlarda yaşayan bir kabile yöneticisi olduğunuzu hayal edin ve size bağlı yüzlerce kişi ile uzun bir göç sürecinden sonra bulduğunuz düzlük bir ovaya şehrinizi kuracaksınız. Fakat çevre yerleşim yerlerinde yaşayan kabilelerden şehrinizi korumanız gerekmekte ve şehri çevreleyen 4 temel kule bulunmaktadır.'' hikayesi verilerek;yüksekliği en az 40 cm, taban alanı 20x10=200 cm'2 olacak ve depremde yıkılmayacak şekilde tasarlamaları istenmiştir. Öğrencilerimiz fen bilimleri dersinde matematik alan hesabı bilgisini kullanarak kule tasarlamışlardır.
MENTÖR ÖĞRETMEN: FUNDA TAŞLI
FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENİ
Öğrencilerimiz İngilizce dersinde '' Ülkenize farklı iklim kuşağından gelen yabancı bir misafir geldiğini düşünün. Ona hava durumunu,hava durumuna uygun kıyafetleri ve o hava durumunda hissettiğiniz duyguları açıklamak isterseniz ne yapardınız? '' hikayesi verilir. Öğrencilerin bu hikaye üzerine diyalog oluşturmaları istenir. Oluşturacakları diyalog için coğrafi bilgilerini, doğa olayları terimlerini kullanmaları beklenirken aynı zamanda öğrencilerde metin oluşturma, iletişim kurma ve yabancı dili etkin kullanma becerilerinin gelişmesi beklenir.
MENTÖR ÖĞRETMEN: AYFER GİRAY
İNGİLİZCE ÖĞRETMENİ
Öğrencilerimize İngilizce dersinde '' Çevre kirliliği, Plastik atıklar ve gereksiz kullanılan poşetler '' ile ilgili bir video izletildi. İzledikleri videodaki problem tespit edildi. Nihai sonuç olarak plastik poşet kullanımının çevre kirliliğine yol açtığı ve canlı yaşamını olumsuz etkilediği çıkarımı yapıldı. Bu çıkarıma dayanarak,insanların çevre konusunda bilinçlendirilmesi ve poşet kullanımının azaltılması gerektiğini ,yerine bez torba kullanımının problem çözümünde önemli rol oynayacağını düşünen öğrencilerimiz , Sosyal Bilgiler ve Fen Bilgisi dersinde öğrendikleri bilgilerini ve fikirlerini kullanarak bez torbalar üzerine çizdikleri görseller ve yazdıkları sloganlar ile çevre konusunda farkındalık yarattılar .
MENTÖR ÖĞRETMEN: AYFER GİRAY
İNGİLİZCE ÖĞRETMENİ
Öğrencilerimiz İngilizce dersinde yabancı bir ülkeye gittiğinde farklı kültür ve dil problemine çözüm bulmak ve o ülkede kolaylıkla günlük yaşamını sürdürmek için gerekli olan ifadeleri kullanma becerisini geliştirir.
MENTÖR ÖĞRETMEN: AYFER GİRAY
İNGİLİZCE ÖĞRETMENİ
Öğrencilerimiz hava direnci ve havanın itici gücünü farkederler. Havanın itici gücünden yararlanarak hava ile çalışan araçlar tasarladılar ve modelini yaptılar.
MENTÖR ÖĞRETMEN: FUNDA TAŞLI
FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENİ
Öğrencilerimize ; anne babasına ev işlerinde yardımcı olan, okul derslerinde başarılı olan; fakat oturduğu mahallaede çok fazla elektrik kesintisi yaşayan bir öğrencinin hikayesi okutulur. Bu hikayede öğrencinin elektrik kesintisinden nasıl etkilendiği tartışıldı. Bu problemleri nasıl çözecekleri yönünde fikirler üreten öğrencilerimiz fikirlerini tasarımlara döktüler.
MENTÖR ÖĞRETMEN: FUNDA TAŞLI
FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENİ